Search for:
  • صفحه اصلی
  • محصولات
    • دوره ها و محصولات
    • چک لیست
    • دوره های رایگان
    • کتاب
  • مقالات
  • درباره و تماس با ما
 
  • info@mahdiyehpashapour.ir
مهدیه پاشاپور
  • صفحه اصلی
  • محصولات
    • دوره ها و محصولات
    • چک لیست
    • دوره های رایگان
    • کتاب
  • مقالات
  • درباره و تماس با ما
0

Get Started

اصول  استفاده از شبکه های اجتماعی

14 مرداد 1402
Posted by مهدیه پاشاپور
مقالات
97 بازدید
اصول  استفاده از شبکه های اجتماعی

اصول  استفاده از شبکه های اجتماعی

 

شبکه‌های اجتماعی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. در موارد زیادی حتی امور کاری و آموزشی نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد. نزدیک به نیمی از جمعیت دنیا، حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی عضویت دارند. به عبارت دیگر، حدود ۴ میلیارد نفر دست کم از یک شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. این رقم و آمار خیره کننده به خوبی اهمیت شبکه‌های اجتماعی در قرن حاضر را نشان می‌دهد.

اما شبکه اجتماعی دقیقاً چیست؟ سرآغاز شبکه‌های اجتماعی به کجا برمی‌گردد؟ در این مقاله سعی داریم تا به این سوالات پاسخ دهیم و توضیحات را در رابطه با شبکه‌های اجتماعی ارائه کنیم.

شبکه اجتماعی چیست؟

ابتدا باید ببینیم تعریف شبکه اجتماعی چیست تا در ادامه به تاریخچه شبکه های اجتماعی و دلایل اهمیت شبکه اجتماعی بپردازیم. شبکه اجتماعی یا به انگلیسی سوشال نتورک که این روزها بیشتر به گوشمان میخورد، یعنی بستری مجازی برای ارتباط با افراد و سازمان های دیگر و اشتراک مطالب و عقاید و نظرات با دیگران که این نوع ارتباط و اشتراک مطالب با دیگران میتواند در قالب ارسال پیام ساده یا ارسال  تصویر ، ویدئو و…. به یکدیگر باشد. کسانی که از این پلتفرم ها استفاده میکنند شاید نمیدانند شبکه اجتماعی چیست و از این ابزار ها صرفا برای ایجاد ارتباط استفاده میکنند.

نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار

شبکه های اجتماعی دراینترنت در سبک زندگی افراد و در نوع ارتباط انسان ها تغییرات زیادی ایجاد کرده است که این تغییرات اثرات مثبت و منفی داشته است. همچنین شرکت ها و افراد از شبکه های اجتماعی استفاده های مختلفی میکنند، عده‌ای فقط برای تفریح از آن استفاده میکنند و عده دیگر با فهم دقیق اینکه شبکه اجتماعی چیست توانسته اند درآمد زایی کنند، همچنین کسب و کار های مختلف هم از شبکه اجتماعی برای افزایش فروش ، آگاهی از برند و ارتباط با مشتریان خود استفاده میکنند. من و همکارانم نیز از این مورد مستثنی نیستیم و شبکه های اجتماعی یک بستر بی نظیر برای کسب و کار است.

مشتریان شبکه‌های اجتماعی

فیس‌بوک و اینستاگرام در حال حاضر، پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا هستند. با وجود آن که شاید به نظر برسد اهالی اروپا و آمریکای شمالی، وقت زیادی را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند، اما آمارها نشان می‌دهد که پرمصرف‌ترین مشتریان شبکه‌های اجتماعی در آسیا هستند. مردم کشور اندونزی روزانه به صورت میانگین، ۳ ساعت و ۲۳ دقیقه از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند و از این نظر رتبه اول در دنیا را دارند. کشورهای تایلند، مالزی و امارات متحده عربی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در مجموع به هر اجتماعی که برای هدف خاصی تشکیل شود، یک شبکه اجتماعی میگویند. قدمت شبکه‌های اجتماعی، به طول تاریخ بشریت است. به نوعی، اولین شبکه اجتماعی را می توان جمع خانواده در نظر گرفت و یا اینکه تیم ورزشی، محیط مدرسه و…. هر کدام از آنها، یک شبکه اجتماعی محسوب می‌شوند. حال اینکه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از این اجتماعات به شکل مجازی و اینترنتی تشکیل یک شبکه اجتماعی مجازی داده‌اند.

منظور از فعالیت در شبکه های اجتماعی چیست؟

به طور کلی، منظور از فعالیت در شبکه اجتماعی مجازی صرفاً داشتن یک حساب کاربری در آن نیست. بلکه بایستی به طور منظم و با تولید محتوا، حضور خودتان را اعلام نمایید. صرفا داشتن یک حساب کاربری در پلتفرم‌ شبکه های اجتماعی، به این معنی نیست که فروش و بازدهی کسب‌و‌کار شما ناگهان، افزایش خواهد یافت.

حتی ممکن است باز کردن حساب کاربری آن هم بدون فعالیت، باعث تاثیر منفی بر روی دیدگاه مشتریان در مورد کسب و کار شما بشود. واقعیت این است که، اگر شما قصد فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را ندارید بهتر است اصلا دکمه‌ی آنها را در وب‌سایت خود قرار‌ ندهید. در واقع، شبکه‌های اجتماعی دارای الگوریتم های خاصی هستند که فعالیت شما را بررسی میکنند.

به عنوان مثال، شبکه اجتماعی اینستاگرام از طریق هوش مصنوعی خودش حساب هایی که فعالیتی در آنها انجام نشود را به خوبی تشخیص می‌دهد. حتی در برخی مواقع عدم به روز رسانی محتوای حساب، منجر به بسته شدن آن می شود.

شبکه های اجتماعی چند ویژگی پایه و کلیدی دارند:

افراد می‌توانند در این شبکه‌ها پروفایل‌های عمومی یا نیمه‌عمومی داشته باشند.

می‌توانند برای پروفایل خود، فهرستی از کاربران تنظیم کنند؛ فهرستی که مشخص می‌کند میل دارند با چه کسانی تعامل داشته باشند. این رابطه‌ها در هر شبکه، نام خاص خود را دارد. مثلاً بعضی شبکه‌ها از عنوان Friend و برخی دیگر از عناوینی مانند Contact و Fan استفاده می‌کنند.

در آن سال‌ها شبکه های اجتماعی دیگری هم تأسیس شد که در ادامه به نام برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

انواع شبکه های مجازی

شبکه های مجازی بر اساس عملکردی که دارند و قابلیت‌هایی که در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند، به 4 دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند:

  • شبکه های مجازی مبتنی بر تصویر
  • شبکه های مجازی مبتنی بر ویدئو
  • شبکه های مجازی مبتنی بر بلاگ
  • پیام‌رسان‌ها

در ادامه هر یک را تشریح می‌کنیم.

شبکه های مجازی مبتنی بر تصویر

در این دسته از شبکه های مجازی، شما فقط امکان انتشار عکس دارید و نهایتاً بتوانید یک توضیح برای تصویری که منتشر می‌کنید، بنویسید.

محبوب ترین شبکه های این دسته عبارت‌اند از: پینترست و اینستاگرام

شبکه های مجازی مبتنی بر ویدیو

شبکه هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، سرویس‌ اشتراک‌گذاری ویدیو هستند؛

در این شبکه های مجازی شما علاوه اشتراک‌گذاری و تماشای ویدیو، می‌توانید نظرات خود را با دیگر کاربران در مورد ویدیویی که مشاهده می‌کنید، به اشتراک بگذارید. محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر اشتراک ویدیو عبارت‌اند از: یوتیوب، واین، آپارات.

شبکه های مجازی مبتنی بر بلاگ

در این دسته از شبکه های مجازی که بیشتر شکل و حالت وبلاگ‌نویسی پیدا می‌کنند، شما می‌توانید هر نوع محتوایی که می‌خواهید (متن، عکس، ویدیو) منتشر کنید و همچنین گروه ‌هایی نیز تشکیل دهید و با افراد مختلف از سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید. برخی از محبوب‌ترینِ این دسته از شبکه های مجازی عبارت‌اند از: فیسبوک، توییتر

پیام رسان ها

پیام‌رسان‌ها نیز نوعی شبکه‌ی مجازی یا اجتماعی محسوب می‌شوند. هر پیام‌رسان با توجه به امکاناتی که دارد، از راههای مختلفی بین افراد جامعه ارتباط برقرار می‌کند. شما می‌توانید از پیام‌رسان‌ها برای ارسال پیام متنی، ارسال عکس و ویدیو، ارسال موسیقی و فایل صوتی، تماس صوتی و تصویری و… استفاده کنید. برخی از این پیام‌رسان‌ها عبارت‌اند از: واتس‌اپ، تلگرام، وایبر.

پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در جهان

به سادگی نمی‌توان درباره این‌که کدام شبکه های اجتماعی در جهان پرطرفدار هستند نظری صادر کرد. چون معیارهای مختلفی وجود دارد که فهرست‌بندی بر اساس هر یک از آن‌ها به نتیجه متفاوتی میرسیم.

تعداد اپلیکیشن‌های نصب شده، رتبه وب‌سایت‌ها بر اساس ترافیک، تعداد پروفایل تعریف شده، تعداد بازدیدهای روزانه از جمله این معیارهاست.

در این میان، یکی از معیارهای رایج برای رتبه بندی شبکه های اجتماعی، تعداد کاربران فعال ماهانه است؛ یعنی تعداد کسانی که حداقل یک بار در ماه از یک شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

فیس بوک به عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی جهان، نزدیک به سه میلیارد کاربر دارد. البته اینستاگرام هم متعلق به همین مجموعه (با عنوان متا) است و در آن‌جا هم یک و نیم میلیارد نفر فعالیت می‌کنند که قاعدتاً بخش قابل توجهی از آن‌ها با کاربران فیس بوک مشترک هستند.

نمونه ای از شبکه های اجتماعی خارجی

 یوتیوب (Youtube)

یوتیوب، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌ی تصویری در بین شبکه های مجازی است که در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۵ تاسیس و بعدها در نوامبر ۲۰۰۶ به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار توسط کمپانی گوگل، خریداری شد. این وب‌سایت در حال حاضر، بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بازدید ماهانه دارد.

اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری است. این پلتفرم در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و مالک اصلی اینستاگرام هم، فیسبوک است. تعداد بسیار زیادی از کاربران از این شبکه برای پست کردن تصاویر سفر خود، دنیای مد، غذاهای مختلف و مورد علاقه خود، هنر و سایر موضوعات مشابه استفاده می‌کنند.

توئیتر (Twitter)

توییتر در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و دفتر اصلی آن در سان‌فرانسیسکوی کالیفرنیا است. این رسانه‌ی ارتباط اجتماعی بیش از ۳۲۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال دارد که با استفاده از محدودیت ۲۸۰ کاراکتری اطلاعات خود را انتقال می‌دهند. در زمینه تجارت، مشاغل مختلف از این رسانه‌ی پربیننده برای تعامل با مشتریان خود، پاسخ‌د‌هی به سوالات آن‌ها و انتشارآخرین اخبار استفاده می‌کنند پس ساخت اکانت توئیتر را در برنامه خود بگذارید.

 

برترین شبکه های مجازی ایرانی

در اینجا چند مورد از مشهورترین شبکه‌های اجتماعی مجازی ایران را فهرست کرده ایم:

بله (Bale)

این شبکه اجتماعی مجازی، در سال ۱۳۹۵ شمسی راه اندازی شد. بوسیله شبکه بله می‌توان علاوه بر ارسال پیام، به انجام امورات مالی نیز پرداخت. یکی از اصلی ترین پشتوانه های این شبکه اجتماعی بانک ملی ایران می باشد.

شبکه اجتماعی ایتا

یک سال پس از بله و در سال ۱۳۹۶ شروع به کار نمود . نمایش محتوای آن شبیه به اینستاگرام بوده و همینطور امکان انتقال وجه را فراهم کرده است.

روبیکا

این شبکه اجتماعی مجازی همه کاره می باشد و از طرفی پرحاشیه هم بوده است. در سال ۱۴۰۰ مجوز اپلیکیشن روبیکا به دلیل ساخت حساب برای کاربران بدون مجوز، باطل شد.

شبکه اجتماعی آی گپ

این پیام رسان از امنیت بالا و کیفیت مطلوبی جهت نگهداری و تبادل داده ها برخوردار می‌باشد. د در سیستم عامل های اندروید، ios، لینوکس ویندوز و تحت وب اجرا می گردد.

سروش

در ابتدا، کار خودش را با حمایت صدا و سیما آغاز نمود و هم اکنون به صورت مستقل فعالیت می کند. همچنین نام او به سروش پلاس تغییر یافت.

شبکه اجتماعی شاد

نام این شبکه اجتماعی مجازی، مخفف عبارت شبکه آموزشی دانش آموز است. یکی از علتهای پیدایش شاد، فراگیری ویروس کرونا بود. این پیام رسان در دوران شیوع کرونا، نقش مهمی در برگزاری آنلاین کلاس های درس داشته است.

دلایل و اهمیت شبکه های اجتماعی چیست؟

امروزه اهمیت شبکه اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت دلایل مختلفی دارد یکی از این دلایل فرصت ایجاد ارتباط و اشتراک گذاری مطالب با افراد دیگر در هر زمان و هر فاصله مکانی است که این قابلیت باعث کاهش هزینه های ارتباطی نسبت به گذشته شده است.

دلیل دیگر اهمیت شبکه های اجتماعی این است که با بوجود آمدن این ابزارها و پلتفرم ها بستری فراهم شده است که افراد مختلف بتوانند با استفاده از این پلتفرم ها کسب درآمد کنند ، فرصت های شغلی بسیاری با پیدایش شبکه های اجتماعی ایجاد شده است و این فرصت های شغلی مزیت هایی دارند که شغل های سنتی ندارند مانند اینکه در بعضی مشاغل نیاز به حضور فیزیکی نیست و می توان به صورت دورکاری انجام داد، مزیت دیگر کارکردن و کسب درآمد با یک وسیله ساده مانند گوشی هوشمند ، فروش محصول خود به هر کسی در هر جایی که هست ، این مزیت های مهم باعث شده است شبکه اجتماعی در زندگی روزمره ما قرار بگیرد.

به دلیل اینکه در عصر ارتباطات قرار داریم انسان ها نیاز دارند با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند و نیاز های خود را برطرف کنند و یکی از این نیاز ها صحبت کردن و گفت گو با دیگران و اشتراک نظرات و تفکرات خود با دیگران است که شبکه های اجتماعی می تواند این بستر را برای افراد فراهم کند به همین دلیل روز به روز استفاده از شبکه های اجتماعی رایج تر و مرسوم تر شده است.

چرا شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی پیدا کردند؟

شبکه‌ های اجتماعی روز به روز توسعه پیدا کرده و به نقش و اهمیت آنها افزوده می‌شود که بخشی زیادی از آن ناشی از وابستگی بیش از پیش کسب‌وکارها به این رسانه‌ها است. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین تاثیرات شبکه های اجتماعی برای افراد، کسب و کارها و جوامع اشاره می‌کنیم.

مردم و کسب‌‍وکارها را به یکدیگر متصل می‌کند

یکی از مهم‌ترین مزایای شبکه‌های اجتماعی این است که به گسترش ارتباط میان افراد و کسب‌وکارها کمک می‌کند. به این ترتیب یک کسب‌وکار در تهران می‌تواند ارتباط خود را با سراسر جهان گسترش دهد.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی به متخصصان این امکان را می‌دهد که با کسب‌وکارهایی از کشورهای دیگر نیز ارتباط برقرار کرده و در سایر زمینه‌ها شغل پیدا کنند. همچنین می‌توانند با متخصصان مشابه در صنعت خود ارتباط برقرار کنند. انواع شبکه‌ های اجتماعی به حذف مرزهای فرهنگی و جغرافیایی کمک می‌کنند.

به کسب‌وکارها در ایجاد تبلیغات اثربخش کمک می‌کنند

شبکه‌های اجتماعی به ایجاد ارتباط نزدیک‌تر میان خریداران و فروشندگان کمک می‌کند. در این شبکه‌ها گروه‌ها و صفحات تخصصی از جوامع گوناگون وجود دارد که معمولا حول محور یک یا چند هدف مشخص فعالیت می‌کنند.

این گروه‌ها و صفحات، بهترین نقاط برای اجرای تبلیغات هدفمند هستند. با ظهور شبکه های اجتماعی ، این شبکه‌ها به بستر خوبی برای بازاریابی مصرفی، خصوصا در حوزه‌هایی مانند پوشاک، تبدیل شده‌اند و اینفلوئنسر مارکتینگ رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است.

به مردم اجازه می‌دهد که اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند

کاربران می‌توانند اطلاعات مختلف را در بستر شبکه ‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این اطلاعات می‌تواند شامل اطلاعات شخصی، محلی، دولتی، سازمانی و بسیاری بخش‌های دیگر باشد.

انتشار سریع اطلاعات در این رسانه‌ها، پیامد‌های مثبت و منفی خاص خود را دارد. از یک طرف، مردم بسیار بیشتر و سریع‌تر از اخبار و اطلاعات روز مطلع می‌شوند. اما این موضوع پیامدهای منفی نیز به همراه دارد؛ از جمله اینکه رسانه های اجتماعی امکان انتشار اخبار نادرست و جریان‌سازی نادرست را تا حد بسیار زیادی افزایش داده است.

ارتباط فوری را تسهیل می‌کند

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دارای شبکه پیام‌رسان داخلی هستند که برقراری ارتباط سریع را تقویت می‌کند. این ارتباط سریع به گونه‌ای است که تاکنون در تاریخ بشریت، این اندازه از ارتباطات سریع شکل نگرفته است. ارتباط فوری می‌تواند منجر به بروز خطاهای کمتر، ایجاد روابط قوی‌تر و حتی ارتباطات بیشتر با مشاغل و متخصصان داخل و خارج از منطقه جغرافیایی شود.

 

معایب شبکه های اجتماعی

با وجود مزایای متعددی که شبکه‌های اجتماعی دارند، این شبکه‌ها دارای معایبی نیز هستند. یکی از منفی‌ترین ویژگی‌ های شبکه های اجتماعی امکان انتشار اخبار و اطلاعات نادرست از طرف کاربران است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین معایب این رسانه‌ها اشاره می‌کنیم.

  • انتشار اطلاعات نادرست بالقوه: رسانه های اجتماعی با ایجادامکان اشتراک‌گذاری سریع اطلاعات، باعث می‌شوند حتی طور تصادفی، اطلاعات نادرست در مورد موضوعات مختلف، به سرعت منتشر شده و باورپذیر جلوه کنند. فراوانی اطلاعات و سرعت انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند هم خوب و هم بد باشد، زیرا شناسایی اطلاعات درست از نادرست را چالش‌برانگیز می‌کند. در همین راستا، ممکن است برخی از شایعاتی که در مورد شخصیت‌ها، افراد و گروه‌ها شکل می‌گیرد نادرست باشد.
  • حریم خصوصی کمتر برای کاربران: شبکه‌های اجتماعی اغلب از کاربران، اطلاعات شخصی آنها را دریافت می‌کنند؛ اطلاعاتی از قبیل راه‌های ارتباطی (شماره تماس، ایمیل و …)، رمز و پسورد، اطلاعات کارت اعتباری و مواردی از این قبیل. این موضوع می‌تواند نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را افزایش دهد و بحث‌هایی را در مورد محرمانگی جمع‌آوری داده‌های کاربر ایجاد کند.
  • نگرانی‌های مربوط به سلامت روان: در حالی که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در ایجاد روابط به افراد کمک کنند، اغلب آنها بر جنبه‌های زیبایی‌شناسی نیز تمرکز می‌کنند. این موضوع می‌تواند بر سلامت روانی کاربران تأثیر بگذارد؛ به ویژه برای کاربران جوان‌تر که ممکن است احساس کنند باید به گونه‌ای خاص رفتار ‌کنند. علاوه بر این، ساعت‌ها پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی و مقایسه خود با دیگران، از جنبه‌های مختلف می‌تواند سلامت روانی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

 

رسانه های اجتماعی چگونه زندگی ما را تغییر می دهند؟

شبکه های اجتماعی این امکان را فراهم کرده اند که با صرف زحمت بسیار کمی درباره هر چیزی نگرشی جدید پیدا کنید. علاوه بر اینکه می توانید از سایر نقاط دنیا به شکل مجازی دیدن کنید، ویژگی پخش زنده رسانه های اجتماعی به شما امکان حضور مجازی در رویدادهای مختلف سراسر جهان را می دهد.

رسانه های اجتماعی چه تاثیری روی زندگی دانش آموزان و دانشجویان دارند؟

دانش آموزان و دانشجویان می توانند از طریق شبکه های اجتماعی دوستان جدید پیدا کنند، دیدگاه ها و نظراتشان را با هم به اشتراک بگذارند و حتی “هویت جدیدی” برای خودشان بسازند. رسانه های اجتماعی روش های جدیدی برای یادگیری موضوعات مختلف برای دانش آموزان فراهم می کند. تحقیقات نشان داده است دانشجویانی که اغلب اوقات از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند نوآورتر از سایرین هستند و حافظه بهتری هم نسبت به دیگران دارند.

مزایا و معایب شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی این توانایی را دارد که هم بر افراد و هم بر شرکت ها – چه مثبت و چه منفی – تأثیر بگذارد. به همین دلیل مهم است که مزایا و معایب استفاده از این سایت های رسانه های اجتماعی را بسنجید.

مزایا

همانطور که در بالا ذکر شد ، شبکه های اجتماعی به افراد این امکان را می دهد تا با خانواده و دوستان خود در تماس باشند که در غیر این صورت به دلیل فاصله یا به سادگی ارتباط خود را از دست داده اند. افراد همچنین می توانند با افراد دیگری که منافع مشابهی دارند ارتباط برقرار کنند و روابط جدیدی ایجاد کنند.

شبکه های اجتماعی همچنین به شرکت ها امکان می دهد با مشتریان جدید و موجود ارتباط برقرار کنند. آنها همچنین می توانند از رسانه های اجتماعی برای ایجاد ، تبلیغ و افزایش آگاهی از نام تجاری استفاده کنند. آنها همچنین بر نظرات و نظرات مشتریان خود تکیه می کنند. هرچه مشتریان بیشتر در مورد یک شرکت پست ارسال کنند ، اعتبار برند بیشتر می شود. این امر منجر به فروش بیشتر و رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می شود. بنابراین ، شبکه های اجتماعی می توانند به ایجاد یک نام تجاری معتبر و قابل اعتماد کمک کنند.

یک شرکت ممکن است از شبکه های اجتماعی برای نشان دادن سطح خدمات به مشتریان خود و غنی سازی روابط خود با مصرف کنندگان استفاده کند. به عنوان مثال ، اگر مشتری در مورد محصول یا خدمات خود در توییتر شکایت کند ، ممکن است این شرکت بلافاصله به این موضوع رسیدگی کرده ، عذرخواهی کند و برای درست کردن آن اقدامی انجام دهد.

معایب

شبکه های اجتماعی می توانند تأثیر زیادی بر گسترش اطلاعات غلط داشته باشند. و می تواند مانند آتش سوزی گسترده شود. این اطلاعات پس از سال 2012 به طور فزاینده ای رایج شد. این اطلاعات به عنوان شایعات شروع می شود، که سریعتر از واقعیت ها گسترش می یابد. در یک مطالعه مشخص شد که اطلاعات نادرست 70 درصد بیشتر از اطلاعات واقعی در توییتر به اشتراک گذاشته می شود.

شبکه سازی در رسانه های اجتماعی نیز می تواند تأثیرات مخربی بر شرکت ها داشته باشد. انتقاد از یک نام تجاری می تواند به سرعت در رسانه های اجتماعی گسترش یابد. این می تواند یک سردرد مجازی برای روابط عمومی یک شرکت ایجاد کند.

 

راهکارهای استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی

 

مدیریت زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شاید یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که در استفاده صحیح شبکه‌های اجتماعی به شما کمک بسیاری می‌کند؛ مدیریت زمان است. بسیاری از افراد ساعت‌ها زمان خود را بدون هیچ دلیلی صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و بدین شکل نه‌تنها از این شبکه‌ها استفاده صحیحی ندارند بلکه از تمام‌ کارهای روزمره و بااهمیت خود نیز جا می‌مانند.

 

همیشه آنلاین نبودن

یکی از راههایی که به استفاده بهتر شما از شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند این است که زمان کم‌تری را در این شبکه‌ها سپری کنید. نیازی نیست همیشه آنلاین باشید، زمانی هم برای سایر امور بگذارید.

انتخاب مناسب شبکه اجتماعی

نیازی نیست که در تمام شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری داشته باشید، هرکدام از شبکه‌های اجتماعی که به نیازها و علایق‌تان نزدیک‌تر است را انتخاب کرده و در آن حضور داشته باشید.

 

عدم انتشار اطلاعات شخصی

به یاد داشته باشید همه‌ی افراد به راحتی می‌توانند هر نوع اطلاعاتی را که توسط شما به صورت عمومی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، ببینند. پس مراقب باشید که چه اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارید چون ممکن است فردی با شما خصومت شخصی داشته باشد و از آن اطلاعات علیه شما استفاده کند.

خودداری از به اشتراک‌گذاری پست‌های توهین‌آمیز

وقتی شما نظر و دیدگاه خود را در مورد موضوعی به اشتراک می‌گذارید، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که دیدگاه شما ممکن است موجب ناراحتی شخص یا گروه خاصی بشود. به محتوای پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارید توجه داشته باشید. هر پست می‌تواند نشان‌دهنده‌ی طرز فکر و نگاه شما به محیط پیرامون‌تان باشد.

 

لذت بردن از شبکه‌های اجتماعی

اینها فقط پیشنهاداتی هستند که کمکتان می‌کنند در زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی هدفمند عمل کنید و به هیچ عنوان اصول قطعی نیستند. غریزه خود را دنبال کنید و از این رسانه‌ها لذت ببرید. اگر وقتی تکنولوژی در دسترس شما نیست بتوانید هوشمندانه عمل کنید، وقتی در دسترس شما باشد هم همینطور می‌توانید رفتار نمایید.

در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

از داشته‌ها استفاده کن
زبان بدن دوره فن بیان
۳ ترفند در صحبت دوره فن بیان
رشد شخصی
رشد شخصی و حرفه‌ای
راهکارهای علمی
راهکارهای علمی برای افزایش بهره‌وری و مدیریت زمان در سال جدید
مدیریت مالی
مدیریت مالی شخصی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

Search for:
دسته‌ها
  • ارتباط موثر
  • شیوه زندگی
  • مقالات
نوشته‌های تازه
  • از داشته‌ها استفاده کن
  • زبان بدن دوره فن بیان
  • ۳ ترفند در صحبت دوره فن بیان
  • ترک عادت‌های بد و جایگزینی آن‌ها با عادت‌های مثبت
  • رژیم غذایی و سبک زندگی سالم
درباره مهدیه پاشاپور
من مهدیه ام، استاد خودم و شاگرد زندگی.
فهرست سفارشی
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • فروشگاه
شبکه‌های اجتماعی
مجوز ها

     

تمامی حقوق برای وبسایت مهدیه پاشاپور محفوظ است

Sign In

Lost your password?

Not a member yet? Sign Up